[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
حلول ماه ربیع الاول

رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند:
هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد من هم بشارت بهشت را به او می‌دهم.
حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور بر تمامی مسلمین جهان مبارک باد.

..
تبریک هفته بسیج

من دست یکایک شما پیشگامان رهایی (بسیجیان) را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسؤولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. 
امام خمینی (ره)

..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: 77240565 - 77240399

دورنگار: 77240398

تلفن مرکزی دانشگاه: 9-77451500

آموزش کارشناسی:

73228103 و 73228195

آموزش تحصیلات تکمیلی:

73228186 و 73228188 و 73228189 و 73228190

کد پستی دانشگاه: 13114-16846

صندوق پستی دانشگاه:

16765-163

پست الکترونیکی: mail@civileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس حمید میرزاحسین ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ | 

AWT IMAGE مهندس حمید میرزاحسین دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی برنامه‌ریزی حمل و نقل، ۱۵ اسفند سال ۹۵ از رساله خود تحت عنوان «مدلسازی تاثیر مدیریت تقاضای سفر شهری بر کاربری زمین» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی آقای دکتر افندیزاده دفاع نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:

امروزه رفع تراکم ترافیک تبدیل به موضوعی پیچیده در کلان‌شهرها شده است. تحقیق و تجربه نشان داده که راهکار برون ‌رفت از این وضعیت نه صرفاً افزایش عرضه در قالب افزودن خطوط عبوری وسیله نقلیه شخصی بلکه کنترل تقاضا به معنی مدیریت انتخاب­های ممکن افراد نیز هست. حال سؤال اینجاست که مدیریت تقاضای سفر شهری در چه نواحی و با چه ابعادی باید اعمال شود و نحوه اثرگذاری آن در حوزه انتخاب­های بلندمدت افراد از جنبه کاربری زمین چگونه است. این رساله با ارائه مدلی سه مرحله­ای تحت عنوان MHCCUE، کمینه معبر انتخابی در شرایط تعادل استفاده‌ کننده در شبکه را جهت تعیین ابعاد و محل‌های مناسب پیاده ‌سازی سیاست­ های منتخب مدیریت تقاضای سفر مشخص می­سازد. نتایج حاصل از پیاده ­سازی مدل MHCCUE برای شبکه هِرن -که مبنای مطالعات پیشین نیز بوده است- نشان می ­دهد که این مدل علاوه بر افزایش جریان عبوری و کاهش هزینه کل که شامل عوارض و زمان سفر کاربران است، شاخص دسترسی را به‌عنوان معیار ارزیابی شبکه و اساسی­ ترین عامل تعاملی حمل ‌و نقل - کاربری زمین بهبود داده و نسبت توسعه و میزان افزایش ممکن برای کاربری مدنظر در شبکه را مشخص ساخته است. در ادامه، جهت پیاده سازی مدل در یک شبکه با ابعاد واقعی، شبکه محدوده طرح ترافیک کلان‌شهر تهران که سیاست قیمت ‌گذاری در آن پیاده شده است، مدنظر قرار گرفت. با توجه به پیچیدگی­های شبکه بزرگ‌ مقیاس و گستردگی انتخاب مسیرهای ممکن بین هر زوج مبدأ - مقصد، مدل ترکیبی حل هم‌زمان تخصیص ترافیک و تعیین عوارض کمان مبنا بر مبنای روش بهینه‌ سازی تکامل دیفرانسیلی تحت عنوان CMDE ابداع گردید. از این رو، برنامه ای برای حل CMDE نوشته شد که با هر شکل از شبکه بدون محدودیت در تعداد گره - کمان و همچنین بدون نیاز به اطلاعات مسیر بتواند به صورت هم‌زمان با یافتن کمترین میزان هزینه سفر بین هر زوج مبدأ- مقصد، میزان جریان عبوری، زمان سفر طی شده و عوارض تخصیص داده شده برای هر کمان از شبکه را مشخص سازد. در این رساله، ارزش زمانی کاربران و همچنین ماتریس تقاضای مبدأ – مقصد شبکه طرح ترافیک تهران به کمک تطبیق اطلاعات دوربین­های هوشمند تشخیص پلاک در مبادی ورودی و خروجی محدوده به‌عنوان ورودی­های مدل برآورد شده است. در نهایت، با توجه به نتایج حل مدل CMDE و داده ­های کاربری فضایی (کاربرد) استخراج شده برای معابر اصلی شبکه، ارتباط بین سطح دسترسی و میزان تراکم در کاربری فضایی و همچنین نحوه و میزان اثرگذاری اعمال سیاست مدیریت تقاضای سفر انتخابی -قیمت­ گذاری عوارض تراکم- بر شاخص دسترسی، نسبت توسعه و میزان رشد ممکن برای کاربری مسکونی، اداری، آموزشی و تجاری در معابر اصلی محدوده طرح ترافیک تهران مشخص شده است.

واژه‌های کلیدی: مدیریت تقاضای سفر، قیمت‌ گذاری تراکم، تکامل دیفرانسیلی، دسترسی، کاربری زمین.

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: 

دفعات مشاهده: 1752 بار   |   دفعات چاپ: 265 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.213 seconds with 1157 queries by yektaweb 3506