[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تسلیت تاسوعا و عاشورا

هلال خون، مه خون، ماه اشک، ماه عزاست
عزای کیست؟ گمانم عزای خون خداست
خمیده قامت گردون، شکسته پشت فلک
روانه خون دل از چشم آدم و حوّاست
تاسوعا و عاشورای حسینی بر همگان تسلیت باد.

..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: 77240565 - 77240399

دورنگار: 77240398

تلفن مرکزی دانشگاه: 9-77451500

آموزش کارشناسی:

73228103 و 73228195

آموزش تحصیلات تکمیلی:

73228186 و 73228188 و 73228189 و 73228190

کد پستی دانشگاه: 13114-16846

صندوق پستی دانشگاه:

16765-163

پست الکترونیکی: mail@civileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس حامد صفای نیکو ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۱۱ | 

AWT IMAGE مهندس حامد صفای نیکو دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی سازه، 16 تیرماه سال 97 از رساله خود تحت عنوان «بررسی رفتار خمشی تیرهای بتن‌آرمه حاوی الیاف فولادی در دریای عمان» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر فریدون امینی و دکتر محمدعلی برخورداری دفاع نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:
یکی از آسیب‌های مهم در سازه‌های بتنی دریایی، ورود یون‌های مهاجم به درون سازه از طریق ترک‌ها و خوردگی میلگرد می‌باشد. با ایجاد خوردگی، پیوستگی میلگرد با بتن کاهش پیدا کرده و مقاومت خمشی، شکل‌پذیری و عمر بهره‌برداری سازه کاهش می‌یابد.
یکی از راه‌های به تأخیر انداختن ترک‌خوردگی و یا کاهش عرض ترک، استفاده از الیاف است. به نظر می‌رسد الیاف، با کاهش عرض ترک، موجب تأخیر در ورود یون‌های مهاجم و بهبود دوام و رفتار خمشی بتن مسلح به میلگرد شوند.
بر همین اساس، در رساله حاضر، اثر الیاف فولادی، پلی‌پروپیلن و شیشه بر رفتار خمشی تیرهای بتنی مسلح به میلگرد در سه محیط مختلف آب شیرین، اتمسفریک دریایی و جزر و مدی دریای عمان مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفتند. همچنین رفتار خمشی تیرهای بتنی با نسبت‌های آب به سیمان و پیش‌ترک‌های مختلف حاوی الیاف فولادی با طول‌های متفاوت در محیط جزر و مدی ارزیابی شدند. بر اساس نتایج، در بحث خمش، در هر سه محیط، بیشترین و کمترین میزان بهبود رفتار خمشی بتن مسلح به میلگرد به ترتیب مربوط به افزودن الیاف فولادی و شیشه بود. از سویی دیگر در سازه‌های دریایی و در ناحیه جزر و مدی، در صورت استفاده از نسبت آب به سیمان از 0/5 به‌جای 0/4، به منظور ثابت‌ماندن مقاومت خمشی، می‌توان طول الیاف را در بتن افزایش داد. در بحث مقاومت پسماند میانگین، با تغییر محیط از آب شیرین به ناحیه جزر و مدی و افزایش طول الیاف، میزان کاهش مقاومت پسماند میانگین تیرهای بتنی، بیشتر خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: الیاف فولادی، الیاف شیشه، الیاف پلی‌پروپیلن، مقاومت خمشی، طاقت خمشی
رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: safai [AT] civileng.iust.ac.ir
دفعات مشاهده: 645 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 3749