[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس احسان مهدوی صفت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۱۵ | 
مهندس احسان مهدوی صفت دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی عمران - ژئوتکنیک، ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ از رساله خود تحت عنوان «عایق‌کاری در برابر ارتعاشات با استفاده از ترانشه‌های پرشده با مخلوط ماسه و خرده لاستیک» در محل سالن کنفرانس دکتر عباس‌نیا با راهنمایی دکتر حسین صالح‌زاده و دکتر علی اکبر حشمتی دفاع نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:

عایق کاری در برایر ارتعاشات تحمیلی زمین ناشی از عملیات ساختمانی و یا عبور و مرور وسایل نقلیه و قطارها در مجاورت مناطق مسکونی، حفاری معادن و تونلها و ... با توجه به آثار مخرب آن بر سازه ها و مستحدثات بخصوص ساختمانهای باستانی، تجهیزات حساس، محیط زیست و حیات وحش و همچنین تاثیر بر آسایش ساکنین در مناطق مسکونی و ... سبب شده که مطالعه روش‌ های کنترل و کاهش این ارتعاشات به خصوص با  استفاده از ترانشه های مانع موج و مطالعه عملکرد مصالح مختلف پر کننده این ترانشه ها بسیار مورد توجه قرار گیرد.
با توجه به اینکه مطالعات انجام شده تاکنون عمدتا محدود به مدلسازی عددی دو بعدی بوده و صحت سنجی نتایج این مدلسازی ها در مدلهای تمام مقیاس واقعی و با مصالح پر کننده مختلف به ندرت انجام شده است در این تحقیق با استفاده از آزمایشات وسیع میدانی تمام مقیاس و مدل عددی سه بعدی المان محدود ساخته شده با نرم افزار ال اس داینا سعی شد تا عملکرد ترانشه های مانع موج در دو حالت ترانشه خالی و ترانشه پر شده با مخلوط ماسه و خرده لاستیک با درصدهای مختلف خرده لاستیک همچنین کارایی مخلوط ماسه و خرده لاستیک به عنوان مصالح پر کننده این تراشه ها در کاهش ارتعاشات مورد مطالعه قرار گیرد. بدین منظور پس از انجام آزمایشات تمام مقیاس، مدل عددی مربوطه ساخته شده و با آزمایشات میدانی صحت سنجی گردید و در ادامه تحلیل عددی پارامتریک در محدوده کرنش های الاستیک انجام شد. میزان کاهش ارتعاشات، درصد بهینه اختلاط خاک و خرده لاستیک، فاصله بهینه منبع ارتعاش تا ترانشه و ابعاد بهینه ترانشه، فراسنجهای مورد مطالعه بود.
اثبات عملکرد نزدیک ترانشه پر شده با مخلوط ماسه خرده لاستیک به ترانشه خالی که هدف بسیاری از پژوهشها در این زمینه یافتن چنین مصالحی بوده است و اثبات کارایی این مصالح در کاهش ارتعاشات تا ۷۷ درصد و همچنین ارزیابی و مشخص نمودن میزان تاثیر و مقدار بهینه پارامترهای مصالح پر کننده و بسیاری از پارامترهای هندسی ترانشه های مانع موج و و ارائه رابطه تجربی جهت پیش بینی ضریب کاهش دامنه ارتعاش با در نظر گرفتن مشخصات ترانشه از نتایج این تحقیق بود.
واژه‌های کلیدی: عایق کاری ارتعاشات، ترانشه باز و پرشده، مخلوط ماسه خرده لاستیک، ارتعاشات تحمیلی

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: mahdavisefat [AT] civileng.iust.ac.ir

دفعات مشاهده: 791 بار   |   دفعات چاپ: 79 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 3991