[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
آموزش::
پژوهش::
فضاهای تحقیقاتی::
معرفی افراد::
رویدادها::
دانشجویان::
آلبوم تصاویر::
گروه‌های دانشجویی::
کانون دانش‌آموختگان و اساتید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی عمران ؟
عالی
خوب
متوسط
   
..
تماس با ما

تماس با ما

تلفن دفتر: ۷۷۲۴۰۵۶۵ - ۷۷۲۴۰۳۹۹
دورنگار: ۷۷۲۴۰۳۹۸
تلفن مرکزی دانشگاه: ۹-۷۷۴۵۱۵۰۰
آموزش کارشناسی:
۷۳۲۲۸۱۰۳ و ۷۳۲۲۸۱۹۵
آموزش تحصیلات تکمیلی:
۷۳۲۲۷۱۸۶ و ۷۳۲۲۷۱۸۸ و ۷۳۲۲۷۱۸۹ و
۷۳۲۲۷۱۹۰
کد پستی دانشگاه: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
صندوق پستی دانشگاه:
۱۶۳-۱۶۷۶۵
پست الکترونیکی:
mailcivileng.iust.ac.ir

..
تور مجازی دانشگاه

تور مجازی دانشگاه علم و صنعت ایران

..
خوراک RSS

نشانی عناوین مطالب وبگاه

درباره RSS

..
دفتر امور انتقال فناوری و ...
AWT IMAGE
..
مرکز کارآفرینی دانشگاه
AWT IMAGE
..
:: برگزاری دفاعیه دکتری مهندس محمد کاظمی ورنامخواستی ::
 | تاریخ ارسال: 1398/11/12 | 
مهندس محمد کاظمی ورنامخواستی دانشجوی دوره دکتری این دانشکده گرایش مهندسی ژئوتکنیک، 15 بهمن‌ماه سال 98 از رساله خود تحت عنوان «بررسی انتشار و کاهش ارتعاشات ناشی از قطارهای پرسرعت در خاک» در محل سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره 2 دانشکده مهندسی عمران با راهنمایی دکتر محمدحسن بازیار و دکتر حبیب شاه نظری دفاع نمود.

چکیده این رساله به شرح زیر می‌باشد:

خطوط ریلی پرسرعت از جمله پیشرفت‌‌های اخیر در زمینه مهندسی راه آهن هستند که استفاده از آن‌‌ها در سرتاسر دنیا در دهه‌‌های اخیر در حال گسترش است. در کنار مزیت‌‌های فراوانی که برای قطارهای پرسرعت می‌‌توان برشمرد، استفاده از این سیستم حمل و نقل دارای اثرات زیست محیطی مختلفی است که نوفه و ارتعاش از مهم‌‌ترین آن‌‌ها هستند. به منظور کاهش اثرات زیست محیطی قطارهای پرسرعت از دیدگاه ژئوتکنیکی، ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت باید به درستی شناسایی و کنترل شوند.
در مطالعه حاضر به منظور بررسی انتشار و کاهش ارتعاشات حاصل از قطارهای پرسرعت، 25 آزمایش سانتریفیوژی در قالب 6 دسته آزمایش انجام شده است. در آزمایش‌‌های میدان آزاد به بررسی پدیده انتشار ارتعاشات در خاک پرداخته شده است و در آزمایش‌‌هایی که به منظور بررسی کاهش ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت انجام شده است، از ژئوفوم به عنوان مانع در موقعیت‌‌ها و آرایش‌‌های مختلف استفاده گردیده است. در این پژوهش اثر جنس مانع نیز با استفاده از مصالح دانه‌‌ای همچون دانه‌‌های فوم پلی استایرن ریز و درشت و خاک اره که درون محفظه‌‌های فومی EPS قرار می‌‌گیرند، در مقایسه با ژئوفوم مورد بررسی قرار گرفته است.
نتایج نشان می‌‌دهند که امواج حاصل از عبور قطارهای پرسرعت، غالباً امواج سطحی هستند و مانع تک ژئوفوم نیز می‌‌تواند ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت را تا 54/5 درصد کاهش دهد اما عملکرد آن‌‌ برای فرکانس‌‌های پایین نامطلوب است. با استفاده از موانع دوگانه ژئوفوم می‌‌توان ارتعاشات حاصل از خطوط ریلی پرسرعت را حدود 14 تا 35 درصد بیش‌‌تر از مانع تک ژئوفوم کاهش داد و اثرات نامطلوب مشاهده شده برای فرکانس‌‌های پایین را نیز حذف نمود. علاوه بر این، نتایج نشان می‌‌دهند که استفاده از مانع مورب ژئوفوم به جای مانع قائم اگرچه وضعیت را برای نقاط قرار گرفته در جلو مانع بدتر می‌‌کند اما می‌‌تواند باعث بهبود عملکرد برای نقاط قرار گرفته در پشت مانع گردد. نتایج همچنین نشان می‌‌دهند که مصالح دانه‌‌ای همچون دانه‌‌های فوم پلی استایرن ریز و درشت و خاک اره در فرکانس‌‌های بیش‌‌تر از 15 هرتز عملکرد بهتری نسبت به ژئوفوم دارند. البته صرفاً استفاده از مصالح دانه‌‌ای باعث بهبود چشم‌‌گیر عملکرد سیستم کاهشی نمی‌‌شود، بلکه باید در انتخاب محفظه‌‌ای که مصالح دانه‌‌ای درون آن قرار می‌‌گیرند نیز دقت لازم به عمل آید. نتایج نشان می‌‌دهند که فوم EPS می‌‌تواند انتخاب مناسبی برای جنس محفظه‌‌های حاوی مصالح دانه‌‌ای باشد. 
واژه‌های کلیدی: مدل‌‌سازی سانتریفیوژی، کاهش ارتعاشات، قطارهای پرسرعت، مانع ژئوفوم، مصالح دانه‌‌ای

رایانامه جهت ارتباط با دانشجوی فوق: kazemiecivileng.iust.ac.ir

دفعات مشاهده: 314 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 59 queries by YEKTAWEB 4044